Placere, apoi rezultat sportiv

Sezonul 2018 al Campionatului Național pentru Vehicule Istorice a fost început cum nu se putea mai bine de echipajul Ghigea/Gurămultă, care a concurat la prima etapă, Raliul Brașovului, la bordul unui autoturism Abarth, un clasic cu pedigree. După două zile de concurs, zestrea de rezultate s-a îmbogățit cu un nou podium.

Respectând tradiția „mașinilor cu bucurie”, Cătălin Cedric Ghigea, pilotul susținut de Autoitalia, a deschis sezonul competițional 2018 cu o participare la Tess Rally – Raliul Brașovului, la volanul unui frumos Fiat Abarth 124 CSA Rally. Competiția și-a respectat renumele căpătat în timp, de raliu al zăpezii, iar desfășurarea sa a fost una palpitantă.

 

Pilotul Cătălin Ghigea a readus o filă de istorie în atenția publicului de pe marginea probelor speciale, odată cu automobilul fabricat în 1974. Mai mult, ca un atac susținut al scorpionului italian asupra competițiilor sportive din România, fanii motorsportului au putut vedea la lucru și urmașul modelului pilotat de Ghigea, nervosul Abarth 124, generație 2017 (la bordul căruia au concurat Florin Tincescu și Alina Bianca Pop).

Cătălin Ghigea a format un echipaj împreună cu navigatorul Radu Gurămultă, alături de care a încercat să închege o colaborare cât mai bună, dat fiind că cei doi se aflau la primul start împreună. Cele două zile de concurs au stat sub semnul condițiilor meteorologice capricioase. A fost cu atât mai greu pentru concurenții înscriși în Campionatul Național pentru Vehicule Istorice, care au avut serios de lucru pe probele speciale, unde aderența se schimba chiar și de la un viraj la altul.

Cu o evoluție preponderent precaută, dar fără a menaja prea mult automobilul de concurs, echipajul Ghigea/Gurămultă a reușit să încheie competiția brașoveană pe locul 2

Cătălin Ghigea a luat o decizie îndrăzneață pentru Trofeul Teliu 2018, acolo unde va duce la start simpaticul Fiat Abarth 124 CSA Rally, mașină ce a mai concurat printre istoricele coastelor și care a bifat deja două raliuri în campionatul național, în anul în curs. Dacă la primul raliu al sezonului, cel de la Brașov, Abarth-ul a ocupat un onorant loc 2, la ultima rundă, cea de la Cluj-Napoca, echipajul format din Cătălin Ghigea și Radu Gurămultă a fost nevoit să abandoneze după ce un furtun de ulei a cedat și a condus la pierderea lichidului de ungere a motorului. Pentru a nu risca o avarie considerabil mai serioasă, Cătălin Ghigea a fost nevoit să pună stop aventurii de la Cluj.

Acum, cu Abarth-ul complet revizuit și reparat, Cătălin va participa la frumoasa etapă din apropiere de Brașov. În caruselul sezonului 2018, nimeni nu se mai încumetă, deja, să anticipeze cu ce mașină va veni pilotul din București la proxima rundă. Totuși, cei mai câștigați sunt fanii fenomenului, care au ocazia să vadă, prin rotație, eroi ai celor mai nebuni ani ai motorsportului.

 

„Pentru un om rezonabil și rațional, a sta acasă când situația o cere – mai ales că discutăm despre niște defecțiuni tehnice destul de importante – ar trebui să fie acțiunea logică. Oricât m-aș chinui să mă abțin, mi-e greu să nu vin la cursele acestea pe care le apreciez din ce în ce mai mult. Chiar dacă aveam cu totul și cu totul alte gânduri pentru 2018, m-am adaptat din mers și am păstrat esențialul: să pun bucuria în fața presiunii rezultatului sportiv. În momentul de față nu știu ce voi face etapele următoare, dar la Teliu vreau să bucur publicul cu această mașină pe care, după raliurile de la Brașov și Cluj-Napoca, am ajuns s-o iubesc, efectiv. Țintesc un rezultat bun, aș fi ipocrit să nu recunosc asta, dar îmi doresc foarte mult ca el să fie exclusiv rezultatul unui weekend garnisit cu zâmbete și bucurie”.

Cătălin Cedric Ghigea